søndag 25. mars 2012

Ukesmeny uke 13

Her kommer min første ukesmeny. Det blir siste uken før påske, en hektisk uke og en uke jeg har lyst til å være litt ekstra sunn før påsken starter for fullt.

Her er mitt forslag for uke 13:

Mandag: 


En sunn start på uka trengs alltid etter helgen. Jeg syns også det er greit at mandagsmiddagen ikke tar altfor lang tid, og mitt forslag er derfor laks med blomkål- og gulrotpuré og aspargesbønner.

Mandager er også dagen jeg pleier å bake brød til uka, og jeg kan anbefale dette grovbrødet. To sånne brød pleier å holde ut uka for oss to. Da er det bare å fryse det ene og ta det opp igjen kvelden før det trengs.

Tirsdag: 


Tirsdag trengs det noe spennende og denne uka vil jeg anbefale Tom Kha Gai. Raskt og godt.

Onsdag: 


Onsdag er lille-lørdag og for oss er det tacokveld. Jeg pleier å lage hjemmelagde lefser og tacokrydder. Har du god tid er hjemmelaget salsa og guacamole helt fantastisk!

Torsdag:


Når torsdagen kommer er det tid for litt momsemat og ukens forslag er blomkål- og brokkoligrateng Kjapt og godt!

Fredag:


Endelig helg! Og da må man få lov til å kose seg litt ekstra. Og siden fredag ikke er den dagen man har lyst til å stå over grytene halve kvelden foreslår jeg her lasagne Blir det noe igjen er det fine lunsjer neste uke.

Lørdag:

 
På lørdag må det bakes litt til kveldskosen. Jeg anbefaler gjerne disse sjokoladekjeksene. De er himmelske. 


Til middag er hjemmelaget pizza alltid en slager, og denne er faktisk litt sunn også.

Søndag:

 
Late søndager! Her skal det bakes litt, koses masse og forberedes litt til neste uke. Jeg baker scones til frokost, lunsjsnurrer til lunsj uken etter og svinestek med potetmos til middag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...