mandag 13. august 2012

Ukesmeny 5

Det har blitt litt lite blogging i det i siste. Forrige uke hadde jeg seks dagers jobbuke, og når mye av vaktene er på kvelden blir det ikke stort mye tid til å lage middag og den slags, desverre. Men jeg håper denne uken blir bedre. Det er i hvertfall litt mindre jobb som skal gjøres! Jeg begynner uka med ny ukesmeny. Det er meldt strålende vær og jeg håper at vi får litt sommer før skolen starter for fult neste uke. Det hadde i hvertfall ikke vært så dumt.
Siden det er meldt fint vær har jeg satset på en god og lett meny der mye kan grilles. Håper det smaker!

Mandag: 

Denne uken starter vi kjøttfri med Falafel. Kjempegodt og supersunt! En rett alle kan like.

Tirsdag:

Vi fortsetter sunt og veldig Svin med sprøsommersalat. Så da er det bare å håpe på fint grillvær.


Onsdag:
Vi fortsetter på grillen og lager Lakseburger på onsdag. Perfekt mat på "lille-lørdag".

Torsdag:
Suppetorsdag er et begrep jeg liker. Så denne uka blir det Brokkolisuppe med skinke og sjampinjong. En herlig og sunn rett før helgen.

Fredag:
Endelig helg og da er det tid for å kose seg litt. Hva med å hente litt inspirasjon i Japan og lage Japansk biffsuppe? Både godt, enkelt og sunt.

Lørdag:
På lørdag skal vi marinere. Da er det godt med en Whiskeymarinade. Bruk storfe eller svin, alt etter ønske og server med Potetbåter  


På lørdag trengs det også en dessert. Da vil jeg foreslå Sjokoladepannacotta. Mmm. Det kan nesten ikke bli bedre!

Søndag:

Vi avslutter uka med med noe sunt og godt. Jeg foreslår Kylling med pastinakkpuré. Det er så godt!

Til søndagsfrokosten blir det denne uken Belgiske frokostvafler. Har du ikke belgisk vaffeljern lager du de bare i vanlig. 

Ukens brød:
Ukens brød er denne uken Havrebrød. Verdens beste havrebrød, faktisk. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...