onsdag 19. september 2012

Purresuppe med potet og ørret


Det er kaldt ute og da er det godt med noe varmt inne. Da syns jeg suppe tingen. På menyen i dag sto purresuppe med litt potet og ørret. Dette er en sunn, rask og veldig enkelt. Helt perfekt for travle hverdager med andre ord. For ikke snakke om det er en rimelig middag. Her kommer oppskriften:

Dette trenger du (2 personer):
2 purre, finhakket
2 poteter, i terninger
1/2 l buljong eller kraft
1 ss smør
Sitron
Salt og pepper

Server med ørretfilet.

Slik gjør du:
Surr først finhakket purre i smør til den er blank og myk. 


Spe til med varm buljong og la det koke opp. Jeg bruker så stavmikseren til å få en litt gjevn suppe før jeg tilsetter potetbitene. Jeg liker å ha litt tyggemotstand, så jeg moser ikke de, men det gjør du som du selv ønsker. 


Kok videre til potetene er møre. Smak til med salt, pepper og sitron før du serverer med ørreten.


Enjoy! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...