tirsdag 21. februar 2012

Grove rundstykker med vaniljekesam


I går bakte jeg grove rundstykker. Jeg syns det er veldig godt å ha litt yoghurt eller kesam i. Da blir de veldig saftige og veldig gode. Denne gangen brukte jeg vaniljekesam, da får de litt ekstra god smak, og det liker vi! Denne oppskriften gir 24 rundstykker. Jeg bruker mange forskjellige melsorter, men det er veldig smak og behag. Bruk det som står i skapet! Det gjør jeg i hverfall :)

Dette trenger du:
500 g sammalt hvete grov
50 g hvetekim
100 g kruskakli
150 g havregryn
100 g sesamfrø
350 g hvetemel
1 pk gjær
6,5 dl vann
1 boks vaniljekesam

Og sånn gjør du det:
Bland alt sammen. Elt deigen og la den heve i 1 time.


 

Del deigen i 24 biter og rull de til små boller, før du etterhever de i 20 min.


Stek så på 225 grader i 15 min.


Så er det bare å nyte et par til kveldsmat mens de fortsatt er varme!

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...