mandag 19. november 2012

Salat med eple, bacon og karamelliserte valnøtter


Jeg abonnerer på noen nyhetsbrev som tikker inn hver morgen. Jeg pleier alltid lese de før jeg står opp, og en av de er nyhetsbrevet til aperitif.no med dagens middag. Og i dag tenkte jeg at je
g bare måtte lage det som sto på menyen. Det hørtes rett og slett for godt ut. Og siden salaten inneholdt bacon klarte jeg å lure samboeren med på salat til middag. Og en suksess det ble det! Så her kommer min vri på denne oppskriften:

Dette trenger du (2 personer):
120 g spinat
1 eple
1 dl valnøtter, grovhakket
2 ss sukker
1 pakke bacon, skjært i terninger

Til dressing:
1 dl kesam
1 ss sitronsaft
Pepper og salt

Slik gjør du:
Varm en stekepanne og ha i sukker. La det smelte og bli lysebrunt før du har i valnøttene. La de steke på svak varme i ca 3 minutter. De skal da ha blitt lysebrune. Hell de over på et bakepapir og la de avkjøles.


Stek så bacon, vask spinaten og skjær eple i strimler. Lag dressingen ved å smake til kesamen med sitronsaft, salt og pepper.


Ha alt i en bolle og server! Hva er vel bedre enn et enkelt og lett middagsmåltid nå i julebordsesongen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...