lørdag 3. mai 2014

Karibisk laks med salsa - hjernemat i en fei!


Da var lørdagskvelden endelig her. Tror jeg. Jeg har logget så mange timer foran PCen med masteroppgaven denne uka at jeg er både døgnvill og dagvill. Om jeg ikke husker feil tror jeg det sto 37 timer så langt i mai når jeg tok kvelden i dag. Det er litt mer enn hva mitt hode tåler. Noen av symptomene matleihet og dårlig humør. For å prøve å holde hodet over vann noen få uker til er derfor hjerneføde et must. Det er lette og raske middager også. Derfor serverer jeg karibisk laks med salsa. Perfekt når du trenger litt luksus på 1-2-3. 

Dette trenger du (2 personer):
2 porsjonsstykker laks
1/2 ts salt
1 ts allehånde
1 ts spisskummin
1/2 ts cayennepepper
1/4 ts kanel
1/4 ts tørket timian

Server laksen med salsa med smak av karibien

Slik gjør du:
Bland sammen krydderne og kni blandingen inn på laksen. Stek laks i en ildfast form på 180 grader i 10-15 minutter, litt avhengig av størrelsen.


Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...