mandag 12. august 2013

Penne All'arrabbiata- Pasta med sterk tomatsaus


Etter å ha bodd sammen med min kjære i noen år har jeg virkelig begynt å få smaken for pasta. Før han kom inn i bildet ville jeg aldri funnet på å lage pasta til middag, men det er absolutt ikke tilfelle nå lengre. Selv om potet fortsatt er min favoritt, blir det nå alltid planlagt minst en pastarett når ukesmenyen skal bestemmes søndag kveld. Forrige uke prøvde vi pasta med en sterk tomatsaus fra Familiekokeboka. Knallgodt og enkelt! Her kommer oppskriften som passet til to middager og to lunsjer:

Dette trenger du: 
350 g penne (Det ble en liten blanding av flere nesten tomme pakninger hos meg)
2 skiver bacon, i tynne strimler
1 ss olivenolje
1 løk, finhakket
3 fedd hvitløk, finhakket
1 chili, finhakket
1 boks knuste tomater
Basilikum
Timian

Server gjerne med litt revet pamesan hvis du har.


Slik gjør du:
Fres bacon rask i olivenolje. Tilsett så løk, hvitløk og chili. La det frese til det er gyllent. Tilsett tomater og la det koke i 15-20 minutter. Smak til sausen med salt, pepper, og urter.

I mellomtiden koker du pasta etter anvisning på pakken.

Bland pasta med sausen når den er klar. Syntes du sausen blir litt tykk kan du ha i litt av kokevannet til pastaen.

Server gjerne med pepper og parmesan om du har.

Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...