torsdag 7. november 2013

Tacolefser


Taco har jeg skrevet om mange ganger før.  Jeg har også lagt ut en oppskrift på grove tacolefser tidligere. Denne gangen er det helt vanlige tacolefser på menyen. Du vil ikke tro forskjellen på hjemmelaget og kjøpt før du har smakt det, og jeg kan ikke få anbefalt det nok. Kanskje noe å prøve til fredagstacoen i morgen?

Det tar litt lengre tid, det skal jeg inrømme. Jeg skal heller ikke påstå at jeg alltid spiser hjemmelagde. Noen ganger blir det butikk-kjøpte. Og det er for så vidt helt greit. Kjøpte lefser er ikke det værste, men bedre blir det helt klart når de er ferske og hjemmelagd. Når jeg først lager lefser lager jeg litt ekstra slik at jeg har noen i frysern. Så har du tid en dag er det vel verdt innsatsen.

Alle tacooppskriftene på bloggen kan du forresten finne HER.

Dette trenger du (8 lefser): 
300 g hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts salt
2 ts olje
2 dl vann

Slik gjør du:
Bland sammen det tørre og tilsett det våte. Kna deigen et par minutter og la den hvile i ca 20 minutter. 

Etter 20 minutter har du deigen over på et melete underlag og deler den i 8. Hvert deigemne kjevles tynt og stekes i en tørr panne. Det tar ca 30 sekunder på hver side før de er klare. Hold de gjerne varme i aluminiumsfolie til maten er klar.


Så kan du nyte fredagskvelden med fryktelig god samvittighet! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...