torsdag 5. desember 2013

Mine frokostfavoritter


Det nærmer seg jul, noe som betyr lange helgefrokoster, lunsjer og brunsjer. Her har jeg samlet mine 10 frokostfavoritter som er perfekte for de sene og lange frokostene.

1) Eltefrie ciabatta er perfekte for en god og lang frokost. Sett deigen kvelden før så har du ferske rundstykker på under en time. 


2) Yoghurtpannekaker med blåbær. Et litt magrere frokostalterantiv enn vaflene, men minst like gode.


3) Vafler med eple og kanel er perfekt når du vil kose deg skikkelig til frokost.


4) Jeg syns egg hører hjemme under helgefrokosten og disse eggene med spekeskinke er perfekte.


5) Eltefrie brød er perfekt for de litt senere frokostene. Brød med bacon er det perfekte tilbehøret til steke egg.


6) Det er ikke alltid det er tid for en lang frokost, men det betyr ikke at den ikke kan være preget av kos og luksus. Lag hjemmelaget müsli med julevri for mange raske og gode frokoster fram mot jul.


7) Mine favorittscones er med sitron og rosin. Oppskriften finner du HER.


8) Sjokolademuffins til frokost kan ikke bli feil og med squash kan kanskje samvittigeten se en annen vei?


9) Vil du ha en glutenfritt frokostalternativ vil jeg anbefalle bokvetepannekaker. Kjempegodt og kjempeenkelt!


10) Den siste favoritten blir nok en muffins. Frokostmuffins med skyr er ikke bare kjempegodt de ser også kjempefine ut og derfor helt perfekt når du får gjester.

Ønsker dere mange flotte førjulsfrokoster!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...