torsdag 24. april 2014

Pizza med hvit saus, reinsdyr og granateple


Pizza med reinsdyr og granateple er en av mine absolutte favoritter. Jeg bestiller det nesten alltid når det er datenight for meg og kjæresten på Åpent bakeri eller Lofthus samvirkelag som det kanskje heter. Nå har jeg prøvd å lage den hjemme og selv om den ikke ble helt den samme som hos Lofthus ble den veldig god. Jeg kommer nok garantert til å lage denne igjen og jeg kommer nok til å bestille den igjen ute også!

Dette trenger du (pizza til 4):
Pizzabunn (oppskrift finner du her)
200g yoghurt naturell
Salt
Pepper
Timian
2 fedd hvitløk, finhakket
1/4 chili, finhakket
250 g reinsdyrbiff, tynne skiver
1 rødløk, tynne skiver
200 g ost (jeg brukte mozzarella, men bruk gjerne noe med litt mer smak)
1 granateple
Babyspinat

Slik gjør du:
Lag bunnen etter anvisning i oppskriften. Bland sammen yoghurt, timian, hvitløk og chili. Smak til med salt og pepper. Smør sausen utover bunnene. Ha så på ost og tilslutt kjøttet og rødløken. Topp med litt mer timian, salt og pepper etter ønske.

Stek pizzaene på så høy temperatur som mulig. Gjerne 300 grader om ovnen din går så høyt. Bruk enten pizzastein eller et varmt bakebrett. Litt om bruk av pizzastein finner du i dette innlegget.

Stek pizzaen i 7-10 minutter avhengig av temperatur. Du skal se at osten bobler godt og at kantene begynner å bli gyldene når den er klar.


Server med granateplekjerner og spinat. Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...