onsdag 16. april 2014

Geitefilet med salsa


Jeg fikk geitefilet av Anni's pølsemakeri i mathallen. Jeg hadde aldri smakt geit før og var skikkelig spent på smak og hvordan jeg skulle tilberede det. Smaken vil jeg si er litt som lam med kanskje et hint av vilt. Jeg stekte det som biff og det ble veldig saftig. Jeg anbefaler virkelig å prøve å få tak i geit. En råvare som ikke er nok i bruk spør du meg.

Dette trenger du (2 personer):
1 ytrefilet av geit
Salt
Pepper
Smør

Til salsaen:
1 eple, i små terninger
1 pære, i små terninger
1/2 agurk, i små terninger
2 små sjalottløk, i tynne skiver
1 god neve mynte, grovhakket

Slik gjør du:
Skjær hinnene av filet og gni den inn med salt og pepper. Brun i en stekepanne med smør og stek i ovnen på 125 grader med steketermometer til kjernetemperaturen er 55 grader. La fileten hvile i ca 15 minutter før du skjærer i den.

Bland sammen alle ingrediensene til salsaen og server sammen med geitefileten.


Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...