mandag 29. juli 2013

Ukesmeny på budsjett etter ferien


Ferien er over for denne gangen og hverdagen venter. Det er godt å komme igang igjen også, selv om det var litt vondt når vekkeklokka ringe i dag. Jeg tenkte jeg skulle publisere en ny ukesmeny med fokus på skikkelig budsjett denne uka. Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men her har i hvertfall lommeboka blitt litt slankere etter ferien (men jeg kan ikke si det samme om magen). Ingen jobb i juli betyr ingen lønn og det er bare å vente på at studielånet skal komme på konto. I mellomtiden blir det et realt budsjett på matfronten med fokus på sunn mat, slik at feriemagen kan forsvinne igjen. God mandag!


Mandag:

Vi starter uken kjøttfri med falafel. Lag gjerne tzatziki og pitabrød selv!

Tirsdag:

Litt fisk må man også ha, og en spennende variant kan være disse thai-fiskekakene med agurksalat. 


Onsdag:

Pasta med kjøttboller og brokkoli er onsdagens middag.


Torsdag:

Torsdag blir det søtpotetlapper. Bacon er valgfritt.

Fredag:

Fredagstaco ala Jamie Oliver.

Lørdag:

På lørdag blir det kos med pizza. Med hjemmelaget bunn trenger ikke det å bli en dyr affære.

Søndag:

Restemiddag og søndagskos i et blir det når man lager fylte søtpoteter. Fyll med det du har liggende i kjøleskapet for en superdigg og billig middag!

Ukens dessert:
Siden ferien er ovner velger jeg her en lett dessert som kan man nyte med god samvittighet! Mango med vaniljekesam og crumble.

Ukens brød:

Et skikkelig grovt brød trengs etter ferien og denne uken blir det gulrotbrød.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...