tirsdag 1. oktober 2013

Hjemmelaget remulade


Da var oktober kommet og 1/3 av høsten er over. I dag er det lesehjemmedag og jeg koser meg under pledd med stearinlys. Det er litt kaldt i leiligheten, men ellers bra. Jeg har en brøddeig til heving og morgenturen med hunden er unnagjort. Ikke en dårlig start på dagen. Litt høstferiefølelse med andre ord, selv om det absolutt ikke er noe høstferie hos meg. Mye skal gjøres på lab, men først altså en lesedag for å samle tankene og ideene til videre jobbing.

Selv om livet på master er herlig misunner jeg litt alle som nå har høstferie og som er på hytta eller andre steder i verden. Det hadde vært deilig det og! Ikke at jeg skal klage, jeg skal på en konferanse i Italia noen dager neste uka, og selv om det ikke blir ferie blir det i hvert fall et annet sted i verden. Jeg har aldri vært i Italia før og gleder meg masse. Derfor må jeg med andre ord prøve å være flink med arbeid denne uken, så jeg ikke havner altfor langt bakpå.

Uansett, i dag tenkt jeg at jeg skulle dele min oppskrift på remulade med dere. Remulade kan brukes til mye. Det er godt på smørbrød sammen med roastbeef eller du kan servere det sammen med fiskepinner. Det er enkelt og lage, og ingen grunn til å kjøpe ferdig! Her kommer oppskriften:

Dette trenger du:
2 dl majones
1 ss kapers, grovhakket
2 stilker persille, grovhakket
1 stilk estragon, grovhakket
Salt
Pepper
Sitronsaft

Slik gjør du:
Bland alle ingrediensene sammen. Smak til med salt, pepper og sitron etter ønske. Og sånn har du hjemmelaget remulade på en-to-tre!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...