torsdag 21. juni 2012

Brownie med mandler og daim


Forrige helg hadde min kjære lillebror bursdag og da måtte han jo selvfølgelig få kake. Og hva er vel bedre enn en skikkelig god brownie? Det var en stund siden jeg hadde lagt den sist, men den var minst like god som jeg kunne huske. En av de tingene jeg liker med brownie er at det ikke krever så mye innsats på kjøkkenet, men at resultatet alltid blir helt fantastisk. Så, da håper jeg dere blir fristet til å bake denne helt fantastiske kaka!

Dette trenger du: 
190 g meierismør
500 g sukker
250 g mørk kokesjokolade, hakket
5 egg
250 g hvetemel
1 klype salt
1 ts bakepulver
200 g skolde mander, hakket
2 pakker daim



Slik gjør du: 
Smelt først smøret i en kjele. Ha i sukker og kokesjokoladen og la dette smelte til en jevn røre. Avkjøl det så. Rør så inn et og et egg, før du har i resten av ingrediensene.


Hell røren i en stor langpanne som enten er smurt, eller er dekket med bakepapir.

Stek så i ca 10 minutter på 180 grader. Kaken er ferdig når den er blitt gylden brun over hele toppen.


Disse browniene er supergode alene og helt fantastiske med is og bær til!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...