lørdag 14. april 2012

Hamburger med ost, chorizo, soltørkede tomater og rødløk


Siden grillen er ute må det grilles til lørsdagskosen. Hjemmelaget burger er fantastisk, og disse er kjempesaftige. I dag ble det med en god blanding av min og min kjæres smak som tilbehør. Jeg liker rødløk og soltørkede tomater, han liker ost og vi er veldig begge glad i chorizo. En perfekt blanding som ble veldig god!

Til burgerne laget jeg burgerbrød. Jeg brukte denne oppskriften, men byttet ut hvetemelet med grov sammalt hvete. Gode og sunne! Dermed blir burgeren mye sunnere enn med fint brød. Som tilbehør hadde vi squash, paprika og rødløk bakt i folie på grillen. Nam, nam :) Sunn og god lørdagsmiddag!

Denne oppskriften fungerer også godt som tapaskjøttboller. Rull deigen til så boller i stedet for burgere og stek. Serveres da på tapasbordet!


Dette trenger du (til 6 passe store burgere):
1 egg
400 g karbonadedeig
1 neve soltørkede tomater (jeg brukte noen i olje med basilikum)
1 rødløk
Revet ost etter ønske
5 skiver med chorizo, finhakket
Pepper
Basilikum

Serveres med hamburgerbrød, litt salat og grønnsakspakke bestående av 1 rødløk, 1/2 squash, 1/2 paprika, litt pepper og olje.


Slik gjør du:
Bland alle ingrediensene sammen, smak til med pepper og basilikum, og form til passe store burgere. Stek dem på grillen eller i stekepanna.






Nyt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...