søndag 15. april 2012

Ukemeny 2

Snart er en ny uke på gang, og da må middagene planlegges. Her kommer et nytt forslag fra meg! Jeg satser på litt fint vær og slenger inn et par grillmiddager også.

Mandag:


En sunn og billig start på uka med mandagens middag, nemlig fiskegrateng. Mandag er også tid for brødbaking, og denne uka satser jeg på et veldig godt yoghurtbrød. Ingen heving og veldig raskt! Lag to så holder det hele uka, det er ingen problem å fryse dette brødet.

Tirsdag:


På tirsdag kan jeg anbefale kyllingburgere, server de med litt grønnsaker til så blir det en sunn tirsdag også.

Onsdag: 


Onsdag er lille-lørdag og da skal man kose seg litt, hva med hjemmelagde vårruller? Nydelig!

Torsdag:


På torsdag vil jeg anbefale en rask og god middag, pasta med skinke, ostesaus og bacon. Veldig god, det syns til og med jeg som ikke er veldig glad i pastaretter.

Fredag:



Endelig fredag og da er man klar for litt kos. Pizzasnurrer med litt salat til blir veldig godt, det som blir til overs er det bare å fryse, så har man litt god lunsj neste uke.

Lørdag:


På lørdag er det tid for kos, og forhåpentligvis også litt grilling. Jeg vil anbefale whiskeymarinade til kjøttet på grillen. Veldig godt til både okse og svin!  Som dessert vil jeg anbefale sjokoladepavlova i porsjonsformat.

Søndag:


Søndagsfrokosten er hellig, og denne uka anbefaler jeg sunne amerikanske pannekaker med blåbær. En helt fantastisk start på søndagen! Til middag blir det ovnsbakt fjellørret, som veldig enkelt kan legges på grillen om været skulle bli bra nok til det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...