mandag 16. januar 2012

Grove pizzasnurrer

 

Grove pizzasnurrer er fantastisk i matboksen og veldig enkelt å lage. En veldig fin start på skoleåret for eksempel! 

Ingredienser (til en stor porsjon, det går ann å lage halvparten):
6 dl vann
1 pakke gjær
2 ss olje 
1 ts salt
3 dl hvetemel
9 dl sammalt hvete, grov
4 dl sammalt rug, grov

Som fyll brukte jeg en pakke skinke, revet ost og ketchup, samt basilikum, pepper og paprikakrydder, men det går ann å bruke akkurat det man måtte ønske/ det man har i kjøleskapet, som i mitt tilfelle. 

Først blander du alt sammen og elter deigen. 



Hev i 30 min, før du kjevler du til to avlange firkanter ( ca 30x40cm)


Så er det bare å slenge på alt fyllet.


Før du ruller dem samme til pølser som du skjærer i ca 1,5 cm tykke skiver.


Sett snurrene på bakepapir og ta litt reven ost på toppen av dem.
 

Så skal de etterheves i 20 min før de stekes på 225 grader i 15-20 min. 

Og det som er så knall er at de kan fryses og tas opp en og en og da tiner de i matboksen mellom frokost og lunsj.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...