søndag 5. januar 2014

Mine favorittsupper


Det er januar og det er søndag. Ny uke står for tur, og det er på tide å legge ferie fra seg. Det blir godt å komme inn i rutinene igjen. Jeg gleder meg til å spise litt sunnere, til å lage middag, trene litt og ikke minst få litt rytme på døgnet. Selv om det var et par arbeidsdager forrige uke også ble det aldri mye rutine på det, men nå føler jeg meg klar. Jeg håper det samme gjelder 05.30 i morgen, men det er en annen sak.

Jeg syns suppe er optimalt for å kickstarte gode matrutiner. Og hva er vel bedre enn en varmende suppe når det bare er mørk og regnfullt ute? Her kommer mine suppefavoritter:

Gulrotsuppe er på toppen av min liste. Rask, enkel og krever minimalt med ingredienser.


Neste suppe ute er blomkålsuppe. En gammel klassiker jeg aldri blir lei av. Ønsker du en litt annerledes suppe vil jeg anbefale denne blomkålsuppen med vri.


En suppe med mye mat er denne suppen med sellerirot, purre og eple. En skikkelig god kombinasjon som du bare må smake!


Ønsker du en suppe med litt kjøtt i syns jeg du skal prøve denne med chorizo og kikerter. Supermettende middag på 30 minutter.

Alle suppene på bloggen finner du forresten samler HER.

Ønsker dere en kjempeflott uke!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...