mandag 25. august 2014

Pesto med grønnkål og hasselnøtter

Klokken har i skrivende stund ikke passert 05:00. Tidlig på en mandag med andre ord. Jeg er i teorien klar for en ny uke ut i felten, men i praksis er jeg nokså trøtt. Da er det om ikke annet god å vite at de blir enkel middag når jeg kommer hjem. Pasta med hjemmelaget pesto. Herlig! Pestoen med grønnkål lagde jeg i går og den står og venter på meg i kjøleskapet. Jeg gleder meg. Prøv du også. Kjempegodt og enkelt!

Dette trenger du:
200 g grønnkål
2 hvitløksfedd
1,5 dl olivenolje
30 g hasselnøtter
30 g parmesan, revet
Salt 
Pepper

Slik gjør du:
Skyll kålen og riv bladene fra stilken. Ha kålen og skrelte hvitløksfedd i kokende vann et par minutter til kålen får en fin og knall grønnfarge. Ha kål og hvitløk i foodprocessoren og tilsett olje. Kjør til kålen er finhakket. Tilsett parmesan og hasselnøtter. Kjør videre til en gjevn masse. Smak til med salt og pepper. Ha eventuelt i mer olje om du vil ha lit mer flytende konsistens. 


Server til pasta eller hva annet du måtte ønske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...