søndag 4. januar 2015

Andebrystsalat


Godt nyttår! Håper dere alle har hatt en fantastisk jul og en flott nyttårsfeiring. Jeg har vært hjemme i jula og det har vært utrolig deilig med et par uker med maks avslapning. Jeg vet ikke om jeg er helt klar til å dra tilbake på jobb i morgen, men det blir man vel kanskje aldri?

Jeg har ingen håndfaste nyttårsforsetter i år, men jeg er alltid for å starte året litt sunt etter en ferie med masse god mat, kaker og snacks. Fra i morgen starter jeg to månender godtestopp. Gleder meg egentlig til en stund uten goddis og til masse god sunn mat. Starter derfor bloggåret 2015 med en herlig andebrystsalat. Sunn og dritdigg. Lover du ikke kommer til å savne goddisen med det første.

Dette trenger du (2 personer):
1 andebryst
1 pakke salatmiks
1/2 mango, i terninger
1 gulrot, i tynne staver
1/2 agurk, i tynne staver
1/2 chili, i tynne skiver
1 neve cashewnøter
1/2 potte koriander, grovhakket

Dressing:
Saften av 1 lime
2 ss soyasaus
3 ts brunt sukker
1 fedd hvitløk, finhakket
1-2 cm ingefær, finhakket

Slik gjør du:
Ta andebrystet ut av kjøleskapet ca en halvtime før steking. Rut svoren og gni med salt og pepper. Stek andebryset med skinnsiden ned i en varm, tørr panne slik at du får en gylden og sprø svor. Brun så brystet lett på den andre siden og etterstek i ovnen på 160 grader til kjernetemperaturen er mellom 57 og 60 grader. Avhengig av hvor godt stekt du vil ha kjøttet. La kjøttet hvile i ti minutter etter steking før du skjærer det opp.

Mens kjøttet hviler lager du dressingen. Ha salaten på et fat, topp med det oppskjærte kjøttet og dressingen tilslutt.

Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...