fredag 4. oktober 2013

Grandma's waffles- Vafler fra Moods of Norway


For ikke så veldig lenge siden kjøpte jeg meg nytt vaffeljern. Jeg har hatt lyst på det i flere år nå, så når det endelig kom i butikken igjen måtte jeg bare bestille meg et. Forrige helg kom det i posten til min store glede og sammen med jernet kom det en liten lapp med oppskrift på Grandma's waffles. Selvfølgelig måtte jeg innvie jernet med denne oppskriften. Og vaflene ble knallgode! Kanskje ikke så rart når du ser mengden smør og sukker. Men det var helg, og det er lov å kose seg litt innimellom. Så, har du lyst på vafler akkurat som bestemor lager dem er det bare å følge denne oppskriften. Enjoy!

Dette trenger du:
400 g hvetemel
150 g sukker
150 g smør, smeltet
6 dl melk
2 egg
1 1/2 ts bakepulver
1 1/2 ts vaniljesukker
1 ts kanel

Slik gjør du:
Visp sammen egg og sukker. Tilsett resten av ingrediensene og visp til en klupfri røre. La vaffelrøra svelle i minst 30 minutter før du steker dem. 


Avkjøl litt på rist og server med syltetøy og brunost. 

Ha en flott helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...