fredag 17. februar 2012

Sjokolademuffins med nutella


I dag har jeg prøvd meg på å lage muffins. Det er noe jeg ikke gjør veldig ofte, men det var veldig gøy å prøve. Jeg fikk cupcakestativ av min kjære, og da har man jo plutselig ikke noen unnskyldning! I dag kjøpte jeg også en pakke med tupper og poser til topping. Det ble jo ganske bra! Hurra :)

Dette trenger du:  
100 g mørk sjokolade
50 g margarin
1 1/2 dl Melk
2 egg
1 1/2 dl sukker
2 1/2 dl hvetemel
2 ts bakepulver
2 ss kakaopulver
En klype salt


Til topping:
50 g kremost naturell
1 ss kakaopulver
225 g margarin
6 dl melis
5 ss Nutella

Jeg bruker alltid ekstra lett melk og margarin. Syntes det blir godt, uten å bli kvalmende, men det kan kan jo gjøre sånn som man vil med :)


Sånn du gjør du:
Begynn med å smelte smøret og grovhakk sjokoladen. Bland dette sammen med melken.



Visp egg, sukker og vaniljesukker til eggedosis.



Bland mel, kakaopulver, salt og bakepulver sammen. 



Bland så alt sammen. Og hell det over i muffinsformer. 



Stek på 175 grader i 15 min. 


Avkjøl muffinsene før toppingen lages. 


Topping:
Begynn med å smelte smør. Bland så inn melis og kakaopulver og la dette avkjøle seg litt. 
Så blander du inn nutella og kremosten og lar dette stå i kjøleskapet til du skal begynne å dekorere (30 min før servering). 


Jeg kjøpte meg poser med tupp som jeg brukte til dekorering. Kan anbefale disse. 




Pyntet også med noen sølvkuler. 




Så er det bare å nyte. :) God helg alle sammen!




kakeboksen.no finner du alt du trenger til muffinsene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...