tirsdag 20. mars 2012

Hjemmelaget "sunn" sjokoladeis


I kveld var har jeg vært utrolig goddissyk, men siden jeg prøver (med trykk på prøver) å være litt sunn i uka tenkte jeg at jeg kulle lage noe som ikke var så altfor ille. Dette er en oppskrift på rask is med ikke altfor mye kalorier.

Dette blir jo egentlig is på 5 minutter med få ingredienser. Om du vil gjøre den litt mer fancy kan du jo f.eks. ha i litt bringebær eller finhakket sjokolade.

 Dette trenger du:
3 eggehviter
3 ts kakaopulver
3-4 ts melis

Slik gjør du:
Stivpisk eggehvitene. De skal være slik at du kan snu bollen på hodet uten at det renner. Tilsett så kakaopulver og melis. Hell opp i 1 eller 2 porsjonsbokser og hiv i fryseren.

Etter ca 30 min er den ganske stiv og kan nytes.


God kveld <3

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...