søndag 27. april 2014

Mexikansk salat med bønner og mais


Det blir ingen ukesmeny på bloggen denne uken. Jeg innser at jeg rett og slett ikke har tid nå framover til å prioritere det. Jeg tror jeg heller skal være heldig om jeg klarer å få et innlegg eller to ute hver uke. Det begynner virkelig å dra seg til i masterinnspurten og jeg har vært på plass på kontoret hele helgen. Kan vel ikke påstå det har vært sånn veldig morro å sitte inn mens alle andre er ute å koser seg i det fine været. Jeg har rett og slett syntes litt synd på meg selv, så nå sitter jeg hjemme med verandadøra åpen og en stor bolle med hjemmelaget yoghurtis (egentlig bare frossene bær og yoghurt kjørt i blender). Noen gleder må man ha! Og apropos gleder. Denne oppskriften kommer du til å digge. Sunn og kjapp veggissalat som lages på maks 15 minutter. Passer perfekt på verandaen i sola etter en lang dag på jobb eller i en matboks på piknikk i parken.

Dette trenger du (middag til 2):
2 maiskolber
1/2 rødløk, i tynne skiver
1 boks kidney bønner
Olje til steking
1 ts chillipulver
1 klype cayennepepper
1 lite salathode, hakket
1 avokado, i terninger
1/2 paprika, i skiver
1 neve koriander, grovhakket
1 lime

Slik gjør du:
Hell av vannet til bønnene. Skjær av maiskornene fra kolben. Stek bønner, mais og rødløk i litt olje sammen med chilipulver og cayennepepper.

Server bønnene og maisen med salat, paprika, avokado, koriander og en skvis med limesaft.

Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...