torsdag 7. februar 2013

Enchiladas med kylling og cheddar alà Hellstrøm


Jeg tror jeg har funnet en ny fredagsfavoritt. Lillebror fikk Hellstrøm Jr. av meg til jul og når jeg var hjemme en tur lagde vi denne retten fra boka sammen. Det som er genialt er at oppskriften er veldig enkel. Det er jo en juniorbok, men smaken blir helt fantastisk. Det ble nesten krangling om hvem som skulle ta den siste til lunsj dagen etter. Og nå som bloggen er oppe og går igjen må jeg bare dele mine erfaringer fra denne oppskriften. Kanskje noe å tenke på til fredagskosen i morgen?

Til 2-3 personer trenger du:
4 tortillalefser
3 kyllingbryst, i strimler
2 røde paprika, i biter
2 gule paprika, i biter
1/2 dl fløte
200 g revet cheddar
Salt og pepper

Vi var 5 personer og vi lagde til 10 lomper. Da ble det litt rester som var veldig godt til lunsj!

Server med salat.
  
Slik gjør du:
Kryddr kyllingen med salt og pepper. Fres den med paprikaen i en varm panne i ca 3-4 minutter. Tilsett så fløten.


Pakk fyllet inn i lompene og strø i litt revet cheddar før du ruller dem sammen. Lompene legges i en ildfast form. Ha resten av osten (ca halvparten) på toppen.


Stek på 180 grader i ca 10 minutter.


Igjen beklager dårlig bildekvalitet. Fortsatt problemer med kameraet og mobilen har blitt brukt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...