onsdag 6. februar 2013

Pai med bacon og ost


ENDELIG har jeg fått internett igjen! Jeg har også fått maskinen oppe og går, så nå kan jeg etter en altfor lang pause blogge igjen. Selv om kameraet ikke er helt i toppslaget har jeg valgt å legge ut bilder jeg tok med mobilen. Håper du blir fristet uansett! Jeg har en haug med oppskrifter på lur som jeg har spart opp denne måneden med ufrivillig pause og nå gleder jeg meg masse til å komme igang igjen! Først ut er en enkel pai. Jeg syns pai er helt fantastisk godt som middag eller som lunsj. En god salat til og litt brød så blir det et fantastisk måltid som du enten kan nyte varmt eller kaldt. Fyllet kan du variere i det uenderlige og her kommer et forslag:

Dette trenger du:
1 paibunn (oppskrift kan du finne HER)
1 pakke bacon (i terninger)
1 brokkoli
1 rødløk
1 paprika
Vispete egg som dekker blandingen (ca 4-5 stykker)
Revet ost

Slik gjør du:
Lag paibunnen etter oppskrift. Du trenger ikke spare noe til lokk denne gangen.  Stek bunnen i ca 10 minutter på 200 grader. Stek baconet og skjær opp grønnsakene. Ha grønnsakene over i paibunnen, hell over egg og topp med ost. Stek det hele videre i 10-15 minutter til.


Server med salat og brød. Enjoy!




2 kommentarer:

  1. Mmmmm!! Pai er super godt!! Lager det veldig ofte selv, både til middag og kvelds, klubb og fest. Her er en kjempelett oppskrift på bunn som jeg syntes er like enkel som å kjøpe ferdigpakke fra butikken: 3 dl mel, 100 gram smør og 3 ss vann. Bland mel og smør til en smuldrete masse og tilsett vannet. Deigen blir fast og smidig. La hvile i kjøleskapet i ca 30 min før du forsteker skallet i 10 min på 225 grader:)

    Har prøvd flere av oppskriftene dine og syntes rekesuppa og browniekjeksene dine er helt fantastisk! Ha en fin onsdag.

    Anja:)

    SvarSlett
  2. Ha ha, så nå at du allerede har posta et innlegg med nesten samme deigen.. ja ja:)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...