torsdag 5. september 2013

Den ultimate veggissandwichen med avocado og egg


Det er ikke alltid like greit å lage rask, sunn og billig middag til en persjon. Jeg har blitt ganske god på å lage til to nå, men noen dager er det bare meg her. Det blir på en måte litt mindre gøy å lage mat når det kun er jeg som skal spise den. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men jeg har en følelse av at jeg ikke er helt alene i den situasjonen.

Men uansett om du er en eller om det er fire som skal spise er det viktig med sunn og god mat. Ofte er det også en fordel at det går litt unna og jeg kan derfor love deg at denne har du klar på 10 minutter. Perfekt som en rask middag eller som en god lunsj.

Dette tenger du (1 person):
2 skiver godt brød
1 egg
1 ss melk/vann
4-5 skiver ost
1/2 avocado, most
Rødløk, i skiver
1 tomat, i skiver
Agurk, i skiver
Salt
Pepper


Slik gjør du:
Rist brødet i brødristeren. Bland avocadoen med litt pepper og spør på brødskivene.


På den ene skiven har du rødløk, tomat og agurk.

Visp sammen egg og melk/vann. Ha det over i en varm stekepanne og stek som en pannekake. Når egget begynner å bli stekt legger du osten på midten og bretter sammen. Ha egget over på den andre brødskiven. Ha over litt salt.

Så er det bare å montere sammen sandwichen og nyte.


Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...