torsdag 28. juni 2012

Fylte horn 2.0


Jeg har tidligere på bloggen lagt ut en oppskrift på fylte horn bakt med bakepulver. De er kjempeflotte når du f.eks skal lage noe godt til frokost. Men det er jo sånn at bakverk laget med bakepulver fort blir tørt, så om du vil ha noen safte horn som holder jeg litt lengre vil jeg anbefale disse.

Grove fylte horn er perfekt til lunsj, og du kan gjerne ha noen i fryseren som du kan ta med deg når du trenger litt ekstra god lunsj i matboksen. Lag gjerne dobbel porsjon så har du alltid noe på lur. Her kommer oppskriften, håper det vil smake!

Dette trenger du (8 stykker)
1/2 liter hvetemel
5 dl rugmel, grovmalt
1 pakke gjær
1/2 ts salt
2 dl melk

Til fyll brukte jeg gulost og noen fikk salami og andre fikk skinke inni. Men her er det bare å bruke fantasien.

Slik gjør du: 
Bland alle ingrediensene sammen. La deigen heve i ca 1 time, til den har fått dobbel størrelse.


Del deigen i to rundinger og kjevl ut. Del hver av rundingene opp i 4 og legg på ønsket fyll.



Rull sammen og form til horn. La hornene etterheve på bakeplaten i ca 30 min.


Pensl med litt vann og stek hornene i ca 10 minutter på 225 grader. Avkjøl litt på rist og nyt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...