torsdag 1. august 2013

BLTE - kveldssnacks i sommervarmen

Selv om min ferie er over er det fortsatt sommer, sola skinner og været er herlig. For meg betyr sommervarmen mindre matlyst, men jeg er vel kanskje ikke den eneste som føler det slik. Det blir mye salater, bær, smoothie, is og alt annet som er godt. På de varmeste dagene frister ikke middag stort. Det er ofte utpå kvelden når temperaturen begynner å gå ned at sulten kommer snikende. Så hvorfor ikke nyte sommerkveldene på verandaen med en god sandwich?

En av mine favoritter er BLT. Så enkelt, så godt. En variant av denne er BLTE - bacon, lettuce, tomato, egg. Digg. Server med noen potetbåter og litt majones eller aoli som dipp.

Dette trenger du (2 personer):
100 g bacon ( her brukte jeg bacon av storfe)
1 fedd hvitløk
Olivenolje
2 blingser godt brød
Tomater
Salat
Egg

Slik gjør du:
Gni brødet inn med et hvitløksfedd og ha over litt olivenolje. Stek sprøtt i ovnen på 200 grader. Stek bacon og egg. Server med tomat og salat.

Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...