søndag 11. august 2013

Iskaffe


Det er noe spesielt med sommerdagene. Dagene hvor du bare kan sitte ute på verandaen med en god bok. Ingen dårlig samvittighet. Ikke noe annet som må gjøres. Desverre er det ikke så mange av dem, og været i det siste har mildt sagt vært varierende. Men når sola først glimter til må jeg bare sette meg godt til rette. Nyte det. For plutselig. En time eller to senere lyner det og tordner. Jeg tror det oppsummerer den siste uka i hvert fall.

Uansett, jeg har ikke tenkt til å skrive et innlegg om været. Det jeg har tenkt til å skrive om er iskaffe. Jeg elsker iskaffe! En kald kaffe når sola steiker er helt fantastisk. For ikke å snakke om de gangene er jeg litt småfysen og egentlig vil ha noe godt. En iskaffe kan da være redningen. Du trenger kun noen få ingredienser og på et par minutter kan du nyte denne kalde herligheten!

Dette trenger du:
Isbiter
Espresso (eller litt sterk kaffe)
Melk

Jeg topper med litt kanel, men det er veldig valgfritt.

Slik gjør du:
Lag espressoen/kaffen og hell den over isbitene som du har plassert i et høyt glass. Hell over kald melk. Har du melkeskummer så bruk gjerne den.

Så er det bare å nyte!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...